PLANUL DE MĂSURI PRIVIND PREVENIREA RĂSPÂNDIRII INFECȚIEI CU SARS-COV2

 

În baza Ordinului nr. 2.855 din 15 mai 2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii și a Ghidului cu recomandări pentru lucrători privind prevenirea răspândirii infecției cu COVID19 la locurile de muncă elaborat de ing. Stroe Adrian, lucător desemnat S.S.M, Muzeul Județean Ialomița a adoptat următoarele măsuri:

  1. Măsuri şi reguli pentru activitatea muzeelor:
    1. Măsuri care privesc angajaţii şi răspunderea individuală:
      Angajaţii vor respecta măsurile de precauţie universal valabile:
    a) portul obligatoriu al măştii (medicale/nonmedicale), care pentru o protecţie eficace trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul;
    b) se vor izola la domiciliu în cazul în care au venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS-CoV-2;
    c) nu trebuie să se prezinte la muncă dacă prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
    d) îşi vor informa fără întârziere superiorii în cazul în care află că o persoană cu care au avut contact în perioada desfăşurării activităţii este infectată/suspectă că ar fi infectată cu virusul SARS-CoV-2, precum şi în cazul în care află că au fost infectaţi ei înşişi;
    e) spălatul pe mâini ori de câte ori este nevoie, evitarea atingerii feţei cu mâinile neigienizate.

2. Măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul vizitator:
  a) se vor plasa la loc vizibil anunţuri scrise privind regulile de distanţare fizică şi cele de acces în muzeu;
b) accesul în muzeu se face cu respectarea de către participanţi a distanţării de minimum 2 m;
c) limitarea accesului publicului vizitator astfel încât să fie asigurată o distanţă de minimum 2 m între oricare două persoane, dar fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului;
d) stabilirea unor fluxuri de vizitare unidirecţionale pentru facilitarea menţinerii distanţei fizice;
e) accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării de mască (medicală/non-medicală) pe toată durata vizitei în muzeu. Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul;
f) limitarea vizitei la un interval de timp de 2 ore în muzeu;
g) vizitatorii îşi vor dezinfecta mâinile cu dezinfectat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziţie la intrarea în muzeu sau în galeria de artă;
h) vizitatorii vor utiliza covoarele cu dezinfectant pentru încălţăminte aflate la intrarea în muzeu;
i) la intrarea în muzeu se va efectua un triaj observaţional şi nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree);
j) termometrizarea noncontact a vizitatorilor. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în muzeu;
k) plasarea de paravane despărţitoare la ghişeele muzeului;
l) interzicerea reutilizării pliantelor, broşurilor şi a altor materiale informative în format fizic;
m) dezinfecţia regulată a suprafeţelor;
n) aerisirea periodică a încăperilor;
o) în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii, şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;
p) restricţionarea accesului în sălile de expoziţie cu suprafeţe mici;
q) restricţionarea grupurilor de vizitatori, tururilor ghidate, evenimentelor publice şi/sau private;

3. Măsuri care privesc angajatorii:
  a) triajul observaţional al angajaţilor nu permite prezenţa la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
b) termometrizarea noncontact zilnică, la intrarea în serviciu – angajaţii cu temperatura peste 37,3 °C vor fi trimişi acasă;
c) angajaţii muzeului vor purta mască (medicală/ nonmedicală);
d) se va asigura distanţa fizică între angajaţi de minimum 2 m;

4. Măsuri pentru personalul care lucrează în birouri:
  a) asigurarea distanţei de minimum 1,5 m între angajaţii care lucrează la birouri orientate faţă-spate şi spate-spate;
b) pentru birourile deschise orientate faţă-faţă asigurarea separării acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluţii pe bază de alcool;
c) dezinfecţia suprafeţelor de lucru la începerea serviciului şi apoi o dată la 4 ore;
d) aerisirea periodică a încăperilor;
e) în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectuează nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârşitul săptămânii, şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului.
 

2020-05-25T05:07:16+00:00 mai 18th, 2020|0 Comments

Leave A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.